wtorek, 24 stycznia 2017

CZYM JEST ZESPÓŁ SYROPU KLONOWEGO?


Zespół syropu klonowego jest chorobą wrodzoną, dziedziczną i charakteryzuje się tym, że organizm nie rozkłada prawidłowo aminokwasów rozgałęzionych (leucyna, izoleucyna, walina), skąd specyficzny zapach moczu, który przypomina woń syropu klonowego. Dieta chorych na zespół syropu klonowego zawiera niskie zawartości białka. Nieprzestrzeganie odpowiedniej diety skutkuje uszkodzeniem układu nerwowego (nierozkładane aminokwasy kumulują się w organizmie, co jest toksyczne).
/ genetyczne.choroby.biz
photos: tumblr.com   google.pl

20 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam! A myślałam, że to może być coś co grozi po przedawkowaniu samego syropu klonowego, haha ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że istnieje taka choroba! Jesteś skarbnicą wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz o tym słyszę, troszkę mi smak syropu klonowego tą nazwą popsuli :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście staram sie nie jeść zbyt dużo białka, ale ograniczanie go ze względu na chorobę to co innego :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiedziałam że coś takiego istnieje :o

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

    OdpowiedzUsuń
  7. co raz to wiecej nowych chorob ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post :) Na pewno mało kto słyszał o tej chorobie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałyśmy, że nierozkładanie BCAA ma takie skutki. Nawet nie zwróciłyśmy uwagi na zapach syropu klonowego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie słyszałam o tym schorzeniu- ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie zdawałam sobie sprawy, że takie coś istnieje

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o czymś takim , ciekawa informacja :)
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaskakująca nazwa choroby.

    OdpowiedzUsuń
  14. O proszę :D Nie słyszałam o czymś takim.

    OdpowiedzUsuń
  15. ;O PIERWSZY RAZ SŁYSZĘ - TOTALNA NOWOŚĆ!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń