sobota, 22 lipca 2017

CZYM JEST AJVAR?

Często siedzę w Internecie, przeglądając zdjęcia jedzenia, szukając nowych przepisów, co sprowadza się do tego, że mimowolnie poznaję nowe produkty czy potrawy. Ostatnio wielokrotnie rzuciła mi się w oczy nazwa ajwar. Weganie pewnie poznali się z tym produktem, wszystkożercy w większości pewnie jednak nie.


Ajvar to tradycyjny, bałkański sos, którego podstawą jest papryka, bakłażan i pomidor. Ile na świecie kucharek, tyle przepisów na ajvar, ponieważ do sosu można dodać różną ilość podstawowych składników, a także ostrą papryczkę, czosnek, natkę pietruszki, różne przyprawy. Tradycyjny ajvar zawierał opalaną paprykę, która nadawała mu słodyczy zmieszanej z lekko dymnym smakiem (paprykę się opalało, smażyło i blendowało, voilà.)

Przepis na ajvar doskonały znajdziecie na jadłonomii.  



/ http://www.jadlonomia.com/przepisy/ajvar-doskonaly/ 
photos: google.pl

37 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tym sosie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ajvar- ciekawa nazwa. ;D Nigdy o nim nie słyszałam, dzięki za poszerzenie horyzontów. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro wejdę na stronę i sprawdzę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię i wykorzystuję w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pierwszy raz słysze tą nazwę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam :D Od czasu do czasu sięgam po ten produkt.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze słyszę o tym sosie :)
    Fajnie jest dowiedzieć się czegoś nowego :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ajvar, ale raczej kupuję gotowy. Teraz w końcu się zmobilizuję i zrobię sama :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy sama nie robiłam, ale jadłam kilka razy autorstwa różnych osób, a ostatnio kupiłam kilka słoiczków w Biedronce. Ogólnie bardzo lubię tę pastę, super pasuje do kanapek lub wafli ryżowych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A pierwszy raz o nim słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super!
    Tak, jak lubię.
    Smacznie, pysznie!
    Smaki różnych innych krajów czasem bywają przepyszne.
    Miło je odkrywać.
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znałam wcześniej tego sosu. Bardzo fajne ma składniki ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Już dawno nie robiłam ajvaru. Sezon na warzywa w pełni więc trzeba go wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele razy widziałyśmy go w przepisach ale jakoś nie miałyśmy okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda fantastycznie! ciekawe jak smakuje takie połączenie ; )

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałem jeszcze okazji spróbować Ajvaru. W kuchni macedońskiej używa się także pindżuru, który także robi się na bazie papryki. W kuchni macedońskiej przyrządza się nawet pastę z bakłażanów, która nazywa się malidzano. Zresztą kuchnia macedońska słynie z różnych wyśmienitych dań, które warto spróbować.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  17. O, to coś zdecydowanie w moim guście!!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Ajvar i Pindżur (to podobna pasta) - rewelacyjnie smakują do pieczonego mięsa czy na kanapce :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszę o takim produkcie. Zaciekawił mnie. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś jadłam ajvar z Lidla - smakował mi póki nie odstawiłam soli.... teraz jest dla mnie za słony :P Sama nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znałam tego sosu i nigdy żadnego nie próbowałam ;) Ale brzmi jak coś co pasowałoby mojemu podniebieniu ;) No i wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o tym wcześniej, człowiek uczy się całe życie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniam chetnie bym spróbowała :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/red-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Jadłam to ostatnio jak robiłam tosty, akurat taki słoiczek dostaliśmy od kogoś :D Nawet smaczne :)
    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już gdzieś słyszałam o tym ale nie wiedziałam co to było, teraz wiem i na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie przepadam za papryką, więc chyba nie polubiłabym się z tym produktem, ale jest ciekawym produktem ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety nie znam :o Ale czas to zmienić :)

    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/07/jezioro-roznowskie-i-rozowy-flaming.htm

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda bardzo smacznie, z wielką chęcią kiedyś wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Coś zdecydowanie dla mnie, wygląda bardzo apetycznie. Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ja co roku w ilości hurtowej robię ajavary ze swojego sprawdzonego przepisu :). Zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kuchnia bałkańska słynie z dużej ilości mięsa, ale na szczęście ten dodatek jest wegański. Uwielbiam i często przygotowuję do pieczonych ziemniaków, smażonych warzyw i sałatek.

    OdpowiedzUsuń