sobota, 12 listopada 2016

OKNO WĘGLOWODANOWE

Jeśli ćwiczysz regularnie i można Cię już nazwać sportowcem, to musisz wiedzieć o czymś, co nazywa się okno węglowodanowe, ponieważ jest to dosyć istotna kwestia.



Okno węglowodanowe występuje bezpośrednio po wysiłku fizycznym, do dwóch godzin (choć najlepszą opcją jest pół godziny). W tym czasie (po treningu) mamy nasilone działanie wszystkich enzymów, które powodują, że przyjęty przez nas pokarm trafia od razu tam, gdzie mamy na nie zapotrzebowanie, np. na regeneracje glikogenu- po spożyciu węglowodanów, na regeneracje aminokwasów w mięśniach- po spożyciu białka. Wciągu tych 30. minut powinno się dostarczyć 1,5 g węglowodanów (z wysokim IG, ponieważ są szybko przyswajane) na 1 kg masy ciała. Pokarm spożyty po treningu nie odkłada się, nie spowalnia spalania tłuszczu. Ba! On przyspiesza regenerację, która jest istotna w życiu sportowca. Nie bójmy się jedzenia po treningu!
/ trenerbiegania.pl   magazynbieganie.pl
photos: tumbrl.com   google.pl



45 komentarzy:

  1. Czyli jednak kiedyś miałam dobrą taktykę - jeść po samym treningu, a nie przed :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam wcześniej tego pojęcia ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. super, że robisz takie posty
    fajnie się je czyta :)
    poziomka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i przydatny post!

    Zapraszam do mnie na konkurs świąteczny, który nie zabiera dużo czasu i nic nie kosztuję!
    nicoleotremba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słysze o tym pojęciu - mimo iż nie trenuje wiedziałam, ze do 30 minut po wysiłku trzeba zjeść węglowodany... nie wiedziałam jednak jak sie to profesjonalnie nazywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie rozwiałaś moje wątpliwości ;D Od dłuższego już czasu sprzeczam się z koleżanką, że należy jeść po treningu, a ona na to, że wtedy najwięcej jedzenia "odkłada się" ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiedziałam ze ma to jakąś konkretną nazwę :D! ekstra wpis!

    OdpowiedzUsuń
  8. O tym wszyscy mówią którzy trenują. A nie wiem czemu większość osób myśli odwrotnie, podobnie jest z piciem wody ;) prawie każdej się wydaje że od tego bęben rośnie a to pomaga w walce z kg :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś nie byłam świadoma, ale na szczęście już jakiś czas temu zgłębiłam ten temat i wiem, co i jak. Super, że o tym napisałaś, bo myślę, że nadal wiele osób ćwiczących nie ma o tym pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie tak :) Ja wtedy bardzo lubie wypić jakiś pyszny koktajl owocowy :) albo zjeść banana. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  11. A to ciekawe... nie wiedziałam o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. O oknie węglowodanowym wiem już od jakiegoś czasu, na szczęście. Super sprawa. Kiedyś, gdy zaczynałam ćwiczyć, nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje. Pozdrowionka weekendowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe, nie wiedziałam o tym ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. a dużo osób obrzeża się przed trreningiem;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dokładnie tak ;-) Ja pijam wtedy jakiś koktajl ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja zawsze byłam przekonana że po powrocie z siłowni nie mogę jeść bo zmarnuje cały trening...

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiedziałam, że takie zjawisko ma swoją nazwę. Ale dobrze, że po treningu jem i miło wiedzieć, że nie jest to szkodliwe :D

    OdpowiedzUsuń
  18. ja treningi i zdrowe odżywianie znam i rozumiem - tylko ze stosowaniem ciężko

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakoś nigdy nie jadłam po treningu, bo zazwyczaj robię go wieczorem :)
    Pozdrawiam :*
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. O tak :) To podstawa :) I najprzyjemniejsza chwila po treningu :D

    OdpowiedzUsuń
  21. nie znam ..fajny post jak zawszę można z niego wiele wyciągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dlatego często po trampolinach lecimy na ciacho do jakiegoś wege baru xD

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialny jest ten obrazek! Ja zawsze po treningu od razu idę coś zjeśc. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Czyli jednak dobrze robię, że jem po treningu, a nie przed. :) Wielkie dzięki za ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  25. "Wegle wrzucamy po treningu dla miesni" kiedys tak uslyszalam i mega utkwilo mi to w glowie! Nie bede wmawiac ze jem idealnie (bo nie jem) ale po treningu czesto stawiam na proteiny ale ostatnio zauwazylam ze troche weglowodanow tez sie znajduje :D Uwielbiam twoje posty! Przy okazji slicznie wygladaja te kolory <3

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  26. A jeśli chce się schudnąć? Wtedy słyszałam, że nie powinno się jeść po treningu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Problem dla wielu profesjonalnych sportowców jest, że nie maja jak zjeść tego posiłku, bo śpieszą się na zajęcia w szkole lub na uczelni. Koło mnie jest basen dla wyczynowców (50m) i często widzę jak sportowcy na przestanku lub w tramwaju konsumują swoje drugie śniadania. Takie warunki raczej nie sprzyjają regeneracji po treningowej. I dlaczego my chcemy medali na olimpiadzie?

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie słyszałam o tym i dobrze wiedzieć!
    Mam świra na punkcie zdrowego trybu życia, a Twój blog dostarcza praktycznej wiedzy - świetny, obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwsze słyszę, nie wiedziałam o tym

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze wiedzieć, od jakiegoś czasu chodzę na siłownię i taka wiedza jest dla mnie bardzo przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  31. No pewnie! Zgadzam się! Po treningu trzeba dostarczyć organizmowi stracone składniki ;) ❤

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej! Matko, pierwszy raz w życiu słysze o jakimś oknie węglowodanowym... bede to miała na uwadze jak znowu zaczne sie odchudzać.. obecnie w ogole nie ćwicze, słaba motywacja itp. wiesz jak to jest:D a kilogramy przybywają. wiesz, ze jakims cudem przez kilka ostatnich miesiecy przytylam 10 kg? a przed chwila zjadlam bułke słodka. wiec jak widac u mnie 0 diety xD haha
    Pozdrawiam kochana!!! i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiedziałam, że właśnie dlatego je się po treningu :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. dlatego wszyscy u mnie w pracy tylko gadają o tym co zjeść po treningu XD

    The White Print Blog
    CGrabowska's Instagram
    SNAPCHAT: CGRABOWSKALIVE

    OdpowiedzUsuń
  35. Zawsze jak wracam z rolek czy przejażdżki rowerem, obżeram się owocami żeby uzupełnić węglowodany ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. dobrze wiedzieć :)

    Pozdrawiam i życzę cudownego tygodnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  37. Przyznam, że to dla mnie niemałe zaskoczenie. :)

    OdpowiedzUsuń