środa, 22 lutego 2017

JAK ODPOWIEDNIO PIĆ WODĘ?

Z każdej strony słyszymy, że powinno się pić 1,5-2 l wody dziennie, że odpowiednie nawodnienie to sukces, ale nikt nie mówi w jaki sposób ową wodę spożywać tak, aby najlepiej się przyswoiła.


Jeśli chcemy, aby woda przez nas pita została odpowiednio wchłonięta, należy brać niewielkie łyki (duże hausty powodują, że woda zwyczajnie przepływa przez nasz przewód pokarmowy). Wodę powinniśmy uzupełniać jeszcze wtedy, kiedy nie czujemy suchości w ustach. W momencie, kiedy mamy wzmożone pragnienie, jesteśmy już prawdopodobnie odwodnieni. Ponadto kawy nie wliczamy do bilansu, ponieważ 250 ml wypitego napoju kofeinowego powoduje wypłukanie takiej samej ilości wody z organizmu. Dlatego jeśli pijesz 250 ml kawy, to należy wypić 500 l wody, aby móc doliczyć 250 ml do bilansu wodnego.

Jeżeli jesteście ciekawi jaką wodę pić to odsyłam Was do tego posta.
/ wiedza zdobyta na kierunku: dietetyka
photos: google.pl

26 komentarzy:

  1. Ja staram się pić pół szklanki wody co około pół godziny :)
    Lubię pić wodę i nie wyobrażam sobie bez niej dłuższego czasu wytrzymać.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz się odchodzi powoli od tej ilości i mówi, żeby pić w razie pragnienia, ale nie wiem jak to jest naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A to ciekawe.
    A jesli pije ktoś energetyki to ile więcej wody trzeba dostarczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że sprawa napoi kofeinowych wygląda tak samo jak w przypadku kawy, czyli na każde 250 ml należy wypić 500 ml wody, aby móc doliczyć to do bilansu wodnego :)

      Usuń
  4. Ja staram się pić 2litry dziennie choć nie zawsze mi się udaje w okresie zimowym wolę herbatę. Ale teraz zaczęłam gotować i pić samą gorącą wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem w stanie tyle wody wypić. Zainstalowałam sobie nawet kiedyś taką aplikację, ale bardziej mnie denerwowała, niż pomagała.

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie i tu jest problem żeby pić małymi łyczkami :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujące. Ja staram się pamiętać o wodzie, ale najczęściej picie jej wylatuje mi z głowy, a potem nadrabiam tymi "wielkimi haustami".

    OdpowiedzUsuń
  8. O tym ,jak pić wodę już się kiedyś gdzieś doczytałam,ale dobrze ,że wspomniałaś o tej kawie ! Przez jakiś czas piłam bardzo dużo kawy i mało wody.
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chyba piję za szybko - mam świadomość, że to źle, ale jakoś tak trudno mi pamiętać, żeby pić wolno :D

    OdpowiedzUsuń
  10. O tej kawie nie wiedziałam, że tak wypłukuje wode ;p
    Bardzo dobrze napisany post. Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  11. Też staram się pić przynajmniej 2 litry wody dziennie, ale czasem wychodzi jak wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Wodę popijam raczej małymi łykami, ale zdarza się, że piję jej znacznie więcej za jednym razem. Ciekawa jestem, czy zasada odnośnie kawy działa także z herbatą ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie piję wody małymi łyczkami i nie pomyślałabym, że może być to błąd! Takie wskazówki są bardzo interesujące ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za sokami i napojami. Piję przede wszystkim wodę, czasem kłącze perzu i pokrzywę :) Zawsze pamiętam aby pić powoli - inaczej można się zadławić ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam zdecydowany problem z piciem wody, a staram się jak tylko mogę :) Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawie, zwięźle i na temat. Muszę zmienić moje nawyki picia wody ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie sądziłam że tak jest z kawą! Staram się wypijać dwa litry wody dziennie, ale nie zawsze mi to wychodzi. Pozdrawiam
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Serio w takim stopniu wypłukuje wodę? :o
    Zaskoczona jestem, przydatny post :D
    http://photos-are-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post. Dawniej piłam właśnie dużymi łykami myśląc, że robię dobrze ale od jakiegoś czasus się pilnuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę to wziąć pod uwagę, bo czasami łapię się na tym, że nie piję przez kilka godzin, a później 2 szklanki na raz.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja póki co jestem na dobrej drodze z wodą :P Kiedyś nie za bardzo lubiłam ją pić.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja codziennie wypijam minimum 1,5 litra czystej wody, do tego herbata, kawa i czasem jakiś naturalny sok. Muszę jedynie chyba zwolnić z tym piciem, bo małe łyki to raczej nie są :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zainstalowalam sobie na telefonie aplikacje ktora mnie pilnuje zebym pila wodę. Ale nie wiedziałam o tym, że nie można pić dużymi łykami

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie tylko wodę dostarczamy pijąc napoje, ale także poprzez spożywając różne posiłki ;)
    Z tym odwadnianiem organizmu poprzez picie kawy nie do końca jest prawdziwe. Picie kawy w małych ilościach nie powoduje odwodnienia organizmu. Było to przedmiotem wielu badań naukowych - źródło: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11022872, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19774754.

    Należy zwrócić uwagę na to, iż zbyt duże wypicie wody także może negatywnie wpłynąć na nasz organizm, tym bardziej, że prócz kawy, pijemy herbatę, soki, koktajle, kompot owocowy itp., a ponadto wodę dostarczamy wraz z pożywieniem.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń