niedziela, 26 lutego 2017

MIGDAŁY NA ODCHUDZENIE

Racjonalne żywienie człowieka zakłada codzienne spożycie jednej-dwóch porcji orzechów (jedna porcja to ok. 30 g). Jednak niewielka część populacji umieszcza w swojej diecie te bogate w NNKT nasiona. Może to wynikać z niewiedzy lub z nieznajomości pozytywnych właściwości orzechów.


Migdały (należące do orzechów) posiadają ogrom prozdrowotnych właściwości oraz wiele wartości odżywczych; część z nich idealnie sprawdza się podczas odchudzania.

Migdały zapobiegają napadom głodu (dzięki wysokiej zawartości błonnika), dlatego polecałabym je konsumować jako przekąskę między śniadaniem a obiadem lub między obiadem a kolacją.
 Zawarte w migdałach NNKT zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej, a także regulują metabolizm.
Witaminy z grupy B zawarte w tych orzechach hamują apetyt na słodkie.
Jednonienasycone kwasy tłuszczowe pomagają zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w okolicach podbrzusza, czyli pomagają w pozbyciu się oponki.
Wysoka zawartość błonnika zapobiega wchłanianiu tłuszczu w jelitach (błonnik wiąże tłuszcz, co uniemożliwia jego wchłanianie). Ponadto produkty wysoko błonnikowe wolno się trawią, 

/ wiedza zdobyta na kierunku: dietetyka   poradnikzdrowie.pl
photos: google.pl

23 komentarze:

  1. Jakoś nie mogłabym jeść migdałów. Nie lubię ich smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię orzechy, mogłabym je jeść codziennie.
    Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasz największy problem z orzechami to taki, że nie potrafimy zjeść tej małej zalecanej porcji. Najchętniej zjadłybyśmy całe opakowanie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Badano ilość tłuszczu w stolcu po diecie, kiedy ogólnie jedzono 28 gramów orzechów dziennie i stwierdzono zwiększenie wydalania tłuszczów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Migdały to bardzo zdrowy dodatek do diety:) Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam, ze migdały maja tyle pozytywnych właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tych dobrych stronach migdałów, ale zapominałam o nich przy zakupach spożywczych. Muszę to nadrobić.
    Ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że mają tyle właściwości, bo uwielbiam migdały - zarówno w całości, jak i w płatkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię migdały, ale zawsze się zastanawiam czy jako orzechy nie powodują raczej tycia. T

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem o ich licznych właściwościach i staram się regularnie je zajadać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam :) najbardziej jednak płatki migdałowe i często prażone dodaje do sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Migdały uwielbiam od... zawsze :) Ach, ten ich delikatny smak :) Super, że są takie zdrowe :) Pozdrawiam cieplutko :) Miłego, słonecznego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam migdały :D
    Szkoda, że ilość tłuszczy jest tak ograniczona :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam :) Tylko szkoda, że trochę kosztują ;P

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja niestety migdałów jeść nie mogę uczulają mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam migdały niestety mam na nie alergię :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam migdaly, a sniadanie bez uzycia platkow migdalowych, to nie sniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham migdały - pyszna przekąska <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię je podziobać, ale od czasu do czasu tylko :)

    OdpowiedzUsuń