poniedziałek, 12 czerwca 2017

LISICA GOTUJE: SZPARAGI

Wprawdzie sezon na szparagi się już kończy, ale może ktoś, tak samo jak ja, dorwie je w rewelacyjnej cenie. Ja za swój pęczek dałam 3,9 zł! Przedstawiam prostą propozycję na obiad, gdzie główną rolę grają szparagi.


Krem ze szparagów, to jedna z prostszych w przygotowaniu zup. Robi się ją naprawdę szybko i w takim samym tempie znika z talerzy:

Krem ze szparagów:
⌦ pęczek zielonych szparagów
⌦ 4 łyżki masła czosnkowego
⌦ 1 cebula
⌦ 1 ziemniak
⌦ 1 ząbek czosnku
⌦ 1 l. bulionu
⌦ 100 ml jogurtu naturalnego
⌦ sól, gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
Szparagi pokroić na 3 cm kawałki, cebulę i ziemniaka w kostkę, czosnek drobno posiekać.
W garnku rozpuścić 2. łyżki masła, zeszklić.
Dodać czosnek i ziemniaka. Smażyć ok. 5 min.
Dorzucić szparagi (bez główek), resztę masła, przyprawić. Smażyć 3 min.
Wlać bulion i dorzucić główki szparagów. Gotować do miękkości warzyw.
Zmiksować w blenderze z jogurtem.


Szparagi można również wykorzystać na drugie danie. Wystarczy, że odkroimy ok. 3 cm z dolnej części szparaga i będziemy go gotować na parze przez ok. 5 min. U mnie szparagi wystąpiły w towarzystwie młodych ziemniaczków z koperkiem, ogórków z chilli produkcji mojej mamy, surówki z buraczków i kotletem z piersi kurczaka.

Jest pełno pomysłów na wykorzystanie szparagów, wykorzystajcie je, póki jeszcze jest czas! 

Szparagi są bogate w kwas foliowy, witaminy C, E, wapń, fosfor, potas.

Po więcej inspiracji zapraszam na instagram @foxydiet

/ http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-lecznicze-jakie-witaminy-i-mineraly-za_41480.html
photos: by me

50 komentarzy:

  1. Kocham te zielone cuda! Gdzie kupiłaś w tak świetnej cenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We Wrocławiu na ulicy Ładnej jest taki warzywniak, gdzie Pani Basia ma cudowne ceny! :)

      Usuń
  2. Oooo - widzę, że naprawdę fajna sprawa z tymi szparagami! :)
    Potrzebuję takiego kremu ze szparagów!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My w tym roku totalnie olałyśmy szparagi :P Jakoś nigdy specjalnie za nimi nie szalałyśmy ;) Ale Twoje umiejętności kulinarne są godne pochwały ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szparagi, moglabym je jesc kilogramami! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię szparagi i zazwyczaj dodaję je do moich warzywnych mieszanek, ale może jutro zrobię w końcu jakiś krem z ich udziałem ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja! Taki cudny pęczek ( cieniutkie!) i tak tanio? zupa super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie szaleję za szparagami, ale zjeść mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ah taki kremik ze szparagów bym chętnie zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne dania! Uwielbiam szparagi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja za szparagami nie przepadam, ale propozycja bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szparagi uwielbiam i taki krem przyrządzam często! Wiem, że jest pyszny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe pomysły! :)
    Ja niedawno próbowałam szparagów i jakoś mi nie zasmakowały, ale może to kwestia przyrządzenia.
    Pozdrawiam. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojeej ja uwielbiam szparagi :) Zupa krem jest przepyszna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. szparagi hmmmm... nie jadłam chyba nigdy :o


    Pozdrawiam,
    ANRU

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio polubiłam szparagi, całkiem smaczne :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię szparagi. Szkoda, że sezon nie trwa dłużej, dużo dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię szparagi. Niestety w tym roku ich nie jadłam...

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie to wygląda :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/06/letnia-stylizacja.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przepysznie, ale niestety nienawidzę szparagów, haha :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Cały czas mam w planach zupę ze szparagów, ale do tej pory kupiłam tylko jeden ich pęczek i po prostu ugotowałam je na parze :D Zaraz minie sezon i tak się to skończy :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Boże ja ubustwiam szparagi <3 ahhh to jest najlepsze co moze być :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda to przepysznie Lisku! :)
    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda przepysznie :) ja w zasadzie lubię jeść wszystko, więc dla mnie nie ma niesmacznych potraw. Jak uda mi się znaleźć szparagi w dobrej cenie, na pewno zainspiruję się twoim przepisem :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie jadłam szparagów, muszę kiedyś spróbować, może za rok się uda :D zupa wygląda dość zdrowo :)

    Fajnie, mam nadzieje, że zaliczenie pozytywnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja z zielonych warzyw najbardziej lubię brokuły :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. No proszę, ja dopiero co zjadłam z nich zupę-krem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeszcze nigdy nie jadłam szparagów, jakoś nie mogę się do nich przekonać, ale może kiedyś mi się uda i spróbuję. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Szparagi jadłam raz, moja mama zrobiła. Mnie smakowały jej nie xD

    OdpowiedzUsuń
  29. Za bardzo nie lubię szparagów, ale są zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Też gotowałam krem, ale mój ie miał takiego pięknego koloru :(

    OdpowiedzUsuń
  31. W sumie to takich świeżych, zielonych szparagów nie jadłam, aż dziwne ;) muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Chyba nie ma warzyw których nie lubię. Nawet przekonałam się do selera;) Wspaniała propozycje!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jeszcze nigdy sama nie gotowałam szparagów :D Najwyższa pora się przełamać, bo baaardzo mi smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Szparagi kocham <3 I jest to miłość bezgraniczna. Szkoda, że sezon na nie trwa tak krótko :(

    OdpowiedzUsuń
  35. Przez samo patrzenie na zdjęcia aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo fajna zupa :) Kuchnia niemiecka słynie z dań ze szparagów. Bardzo pyszne są szparagi polane sosem beszamelowym. Pychotka.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam szparagi, szkoda tylko, że jem je raz na ruski rok, bo nie zawsze mam możliwość je zrobić... (u mnie nie wszyscy domownicy to lubią).

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Szparagi bardzo lubię, więc przepisy kolekcjonuję :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Krem ze szparagów - uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń