poniedziałek, 12 czerwca 2017

LISICA GOTUJE: SZPARAGI

Wprawdzie sezon na szparagi się już kończy, ale może ktoś, tak samo jak ja, dorwie je w rewelacyjnej cenie. Ja za swój pęczek dałam 3,9 zł! Przedstawiam prostą propozycję na obiad, gdzie główną rolę grają szparagi.


Krem ze szparagów, to jedna z prostszych w przygotowaniu zup. Robi się ją naprawdę szybko i w takim samym tempie znika z talerzy:

Krem ze szparagów:
⌦ pęczek zielonych szparagów
⌦ 4 łyżki masła czosnkowego
⌦ 1 cebula
⌦ 1 ziemniak
⌦ 1 ząbek czosnku
⌦ 1 l. bulionu
⌦ 100 ml jogurtu naturalnego
⌦ sól, gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
Szparagi pokroić na 3 cm kawałki, cebulę i ziemniaka w kostkę, czosnek drobno posiekać.
W garnku rozpuścić 2. łyżki masła, zeszklić.
Dodać czosnek i ziemniaka. Smażyć ok. 5 min.
Dorzucić szparagi (bez główek), resztę masła, przyprawić. Smażyć 3 min.
Wlać bulion i dorzucić główki szparagów. Gotować do miękkości warzyw.
Zmiksować w blenderze z jogurtem.


Szparagi można również wykorzystać na drugie danie. Wystarczy, że odkroimy ok. 3 cm z dolnej części szparaga i będziemy go gotować na parze przez ok. 5 min. U mnie szparagi wystąpiły w towarzystwie młodych ziemniaczków z koperkiem, ogórków z chilli produkcji mojej mamy, surówki z buraczków i kotletem z piersi kurczaka.

Jest pełno pomysłów na wykorzystanie szparagów, wykorzystajcie je, póki jeszcze jest czas! 

Szparagi są bogate w kwas foliowy, witaminy C, E, wapń, fosfor, potas.

Po więcej inspiracji zapraszam na instagram @foxydiet

/ http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-lecznicze-jakie-witaminy-i-mineraly-za_41480.html
photos: by me

38 komentarzy:

  1. Kocham te zielone cuda! Gdzie kupiłaś w tak świetnej cenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We Wrocławiu na ulicy Ładnej jest taki warzywniak, gdzie Pani Basia ma cudowne ceny! :)

      Usuń
  2. Oooo - widzę, że naprawdę fajna sprawa z tymi szparagami! :)
    Potrzebuję takiego kremu ze szparagów!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My w tym roku totalnie olałyśmy szparagi :P Jakoś nigdy specjalnie za nimi nie szalałyśmy ;) Ale Twoje umiejętności kulinarne są godne pochwały ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szparagi, moglabym je jesc kilogramami! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię szparagi i zazwyczaj dodaję je do moich warzywnych mieszanek, ale może jutro zrobię w końcu jakiś krem z ich udziałem ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja! Taki cudny pęczek ( cieniutkie!) i tak tanio? zupa super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie szaleję za szparagami, ale zjeść mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ah taki kremik ze szparagów bym chętnie zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne dania! Uwielbiam szparagi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja za szparagami nie przepadam, ale propozycja bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szparagi uwielbiam i taki krem przyrządzam często! Wiem, że jest pyszny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe pomysły! :)
    Ja niedawno próbowałam szparagów i jakoś mi nie zasmakowały, ale może to kwestia przyrządzenia.
    Pozdrawiam. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojeej ja uwielbiam szparagi :) Zupa krem jest przepyszna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. szparagi hmmmm... nie jadłam chyba nigdy :o


    Pozdrawiam,
    ANRU

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio polubiłam szparagi, całkiem smaczne :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię szparagi. Szkoda, że sezon nie trwa dłużej, dużo dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię szparagi. Niestety w tym roku ich nie jadłam...

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie to wygląda :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/06/letnia-stylizacja.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przepysznie, ale niestety nienawidzę szparagów, haha :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Cały czas mam w planach zupę ze szparagów, ale do tej pory kupiłam tylko jeden ich pęczek i po prostu ugotowałam je na parze :D Zaraz minie sezon i tak się to skończy :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Boże ja ubustwiam szparagi <3 ahhh to jest najlepsze co moze być :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda to przepysznie Lisku! :)
    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda przepysznie :) ja w zasadzie lubię jeść wszystko, więc dla mnie nie ma niesmacznych potraw. Jak uda mi się znaleźć szparagi w dobrej cenie, na pewno zainspiruję się twoim przepisem :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie jadłam szparagów, muszę kiedyś spróbować, może za rok się uda :D zupa wygląda dość zdrowo :)

    Fajnie, mam nadzieje, że zaliczenie pozytywnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja z zielonych warzyw najbardziej lubię brokuły :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. No proszę, ja dopiero co zjadłam z nich zupę-krem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeszcze nigdy nie jadłam szparagów, jakoś nie mogę się do nich przekonać, ale może kiedyś mi się uda i spróbuję. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Szparagi jadłam raz, moja mama zrobiła. Mnie smakowały jej nie xD

    OdpowiedzUsuń